آزمونهای آزمایشی بوک لت مطابق با استاندارد هواپیمایی
درباره وبلاگ


به وبسایت مرکزآموزش فنون و خدمات هوایی مشهد خوش آمدید امیدواریم در رسیدن به اهدافتان یاری رسان باشیم
نويسندگان
پنج شنبه 30 شهريور 1386برچسب:, :: 23 :: نويسنده : admin
APU(Auxiliary Power Unit در هواپیما شامل موارد زیر می­شود



1-استارت اولیه موتور
2-تامین توان برای سیستم تهویه مطبوع
3-تامین برق لازم برای سیستم­های الکتریکی (در برخی موارد)


در صورت ایجاد مشکل برای APU ، هواپیما منبع الکتریکی خود را از دست خواهد داد. بنابراین در این موقعیت در تاریکی مطلق قرار گرفته و قادر به ادامه مسیر خود نخواهد بود. همچنین بارها رخ داده است که APU سهواً توسط خلبان خاموش شده باشد که منجر به سوانحی نیز شده است. جالب است بدانید که بیشترین سانحه در اثر نقص APU برروی ایرباس سری 300، A300 رخ داده است. در این هواپیما به دفعات سیستم APU از کار افتاده و منجر به بروز سوانحی شده است.


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21 :: نويسنده : admin

شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 11 :: نويسنده : admin

Turbine engines produce thrust by increasing the velocity of the air flowing through the engine. A turbine engine consists of an air inlet, compressor, combustion chambers, turbine section, and exhaust

Figure 1: Basic components of a turbine engine.

The turbine engine has the following advantages over a reciprocating engine: less vibration, increased aircraft performance, reliability, and ease of operation.

Types of turbine engines

Turbine engines are classified according to the type of compressors they use. The compressor types fall into three categories—centrifugal flow, axial flow, and centrifugal-axial flow. Compression of inlet air is achieved in a centrifugal flow engine by accelerating air outward perpendicular to the longitudinal axis of the machine. The axial-flow engine compresses air by a series of rotating and stationary airfoils moving the air parallel to the longitudinal axis. The centrifugalaxial flow design uses both kinds of compressors to achieve the desired compression.

The path the air takes through the engine and how power is produced determines the type of engine. There are four types of aircraft turbine engines—turbojet, turboprop, turbofan, and turboshaft.

Turbojet

The turbojet engine contains four sections: compressor, combustion chamber, turbine section, and exhaust. The compressor section passes inlet air at a high rate of speed to the combustion chamber. The combustion chamber contains the fuel inlet and igniter for combustion. The expanding air drives a turbine, which is connected by a shaft to the compressor, sustaining engine operation. The accelerated exhaust gases from the engine provide thrust. This is a basic application of compressing air, igniting the fuel-air mixture, producing power to self-sustain the engine operation, and exhaust for propulsion.

Turbojet engines are limited on range and endurance. They are also slow to respond to throttle applications at slow compressor speeds



ادامه مطلب ...
جمعه 4 فروردين 1391برچسب:, :: 19 :: نويسنده : admin

 

DOWNLOAD

سوالات درس تعمیرونگهداری هواپیما – مقطع کاردانی

در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...
جمعه 4 فروردين 1391برچسب:, :: 19 :: نويسنده : admin

رشته تعمير و نگهداري هواپيما يا همان A&P اكنون در موسسات آموزش عالي علمي و كاربردي به دو صورت ترمي و پودماني تدريس ميشه. همچنين دوره هاي آزاد در موسسات آزاد ديگر و همچنين دانشكده صنعت هوانوردي زير نظر سازمان هواپيمايي كشوري اين دوره دو ساله رو بصورت آزاد با آزمون ورودي برگزار مي كنند.
در دانشگاه علمي كاربردي در شهرهاي تهران، مشهد، كرمان و بندرعباس ارائه ميشه و به دو روش پودماني (بدون كنكور) و ترمي (با كنكور) دانشجو مي پذيرند.
البته دانشكده صنعت هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از طريق كنكور سراسري در دو دوره كارداني و كارشناسي اين رشته رو ارائه ميده.
اگر در موسسات آموزش عالي علمي و كاربردي اين رشته را ادامه بديد طبق قانون نبايد در هيچ دانشگاه ديگري نبايد در حال تحصيل باشيد و ارائه اصل ديپلم الزامي است. اگر دوره پودماني باشيد بايد حداقل 7 ترم درس بخونيد كه اگر بخواهيد عنوان هر پودمان (ترم) رو براتون ذكر ميكنم. دوره پودماني عموما" براي شاغلين برگزار ميشه و در بعد از ظهر هاست (البته افراد غير شاغل نيز هستند) كه 3.5 سال دوره طول ميكشه. اما دوره ترمي شاغمل 4 ترم است كه كلاس ها در نوبت هاي صبح و بعد از ظهر برگزار ميشه و 2 سال طول ميكشه.

عموما" دوره A&P رو دوره دو ساله گويند چون شما لزوما" بايد در طي دو سال دروس اين رشته رو در دو فيلد Airframe و Powerplant فرا بگيريد. اما پس از اين دوره لزوما" ايرلاين ها شما رو به عنوان تكنسين هواپيما قبول نخواهند كرد! گفتم لزوما" !!! چون شما پس از اين دوره بايد در سازمان هواپيمايي كشوري امتحان استاندارد بدهيد از همين دروس خوانده شده و پس از قبولي در اين آزمون يك مصاحبه شفاهي از شما بعمل خواهد آمد كه پس از موفقيت آميز بودن آن به شما Licence A&P داده خواهد شد كه در تمام ايرلاين هاي ايران و كشورهاي مجاور خليج فارس قابل قبول خواهد بود و شما را به عنوان تكنسين هواپيما مي پذيرند!
البته اگر خواهان ادامه تحصيل هستيد مي توانيد در ادامه رشته تعمير و نگهداري پس از آزمون كارداني به كارشناسي در رشته مهندسي تكنولوژي هواپيما به تحصيل خود ادامه دهيد!

 

 

 


پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 356
بازدید ماه : 356
بازدید کل : 1852720
تعداد مطالب : 63
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 2