آزمونهای آزمایشی بوک لت مطابق با استاندارد هواپیمایی
درباره وبلاگ


به وبسایت مرکزآموزش فنون و خدمات هوایی مشهد خوش آمدید امیدواریم در رسیدن به اهدافتان یاری رسان باشیم
نويسندگان

سیلابس های دوره کارشناسی مهندسی هواپیما

پنج شنبه 30 شهريور 1386برچسب:, :: 23 :: نويسنده : admin
APU(Auxiliary Power Unit در هواپیما شامل موارد زیر می­شود



1-استارت اولیه موتور
2-تامین توان برای سیستم تهویه مطبوع
3-تامین برق لازم برای سیستم­های الکتریکی (در برخی موارد)


در صورت ایجاد مشکل برای APU ، هواپیما منبع الکتریکی خود را از دست خواهد داد. بنابراین در این موقعیت در تاریکی مطلق قرار گرفته و قادر به ادامه مسیر خود نخواهد بود. همچنین بارها رخ داده است که APU سهواً توسط خلبان خاموش شده باشد که منجر به سوانحی نیز شده است. جالب است بدانید که بیشترین سانحه در اثر نقص APU برروی ایرباس سری 300، A300 رخ داده است. در این هواپیما به دفعات سیستم APU از کار افتاده و منجر به بروز سوانحی شده است.


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21 :: نويسنده : admin

جمعه 4 فروردين 1391برچسب:, :: 19 :: نويسنده : admin

رشته تعمير و نگهداري هواپيما يا همان A&P اكنون در موسسات آموزش عالي علمي و كاربردي به دو صورت ترمي و پودماني تدريس ميشه. همچنين دوره هاي آزاد در موسسات آزاد ديگر و همچنين دانشكده صنعت هوانوردي زير نظر سازمان هواپيمايي كشوري اين دوره دو ساله رو بصورت آزاد با آزمون ورودي برگزار مي كنند.
در دانشگاه علمي كاربردي در شهرهاي تهران، مشهد، كرمان و بندرعباس ارائه ميشه و به دو روش پودماني (بدون كنكور) و ترمي (با كنكور) دانشجو مي پذيرند.
البته دانشكده صنعت هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از طريق كنكور سراسري در دو دوره كارداني و كارشناسي اين رشته رو ارائه ميده.
اگر در موسسات آموزش عالي علمي و كاربردي اين رشته را ادامه بديد طبق قانون نبايد در هيچ دانشگاه ديگري نبايد در حال تحصيل باشيد و ارائه اصل ديپلم الزامي است. اگر دوره پودماني باشيد بايد حداقل 7 ترم درس بخونيد كه اگر بخواهيد عنوان هر پودمان (ترم) رو براتون ذكر ميكنم. دوره پودماني عموما" براي شاغلين برگزار ميشه و در بعد از ظهر هاست (البته افراد غير شاغل نيز هستند) كه 3.5 سال دوره طول ميكشه. اما دوره ترمي شاغمل 4 ترم است كه كلاس ها در نوبت هاي صبح و بعد از ظهر برگزار ميشه و 2 سال طول ميكشه.

عموما" دوره A&P رو دوره دو ساله گويند چون شما لزوما" بايد در طي دو سال دروس اين رشته رو در دو فيلد Airframe و Powerplant فرا بگيريد. اما پس از اين دوره لزوما" ايرلاين ها شما رو به عنوان تكنسين هواپيما قبول نخواهند كرد! گفتم لزوما" !!! چون شما پس از اين دوره بايد در سازمان هواپيمايي كشوري امتحان استاندارد بدهيد از همين دروس خوانده شده و پس از قبولي در اين آزمون يك مصاحبه شفاهي از شما بعمل خواهد آمد كه پس از موفقيت آميز بودن آن به شما Licence A&P داده خواهد شد كه در تمام ايرلاين هاي ايران و كشورهاي مجاور خليج فارس قابل قبول خواهد بود و شما را به عنوان تكنسين هواپيما مي پذيرند!
البته اگر خواهان ادامه تحصيل هستيد مي توانيد در ادامه رشته تعمير و نگهداري پس از آزمون كارداني به كارشناسي در رشته مهندسي تكنولوژي هواپيما به تحصيل خود ادامه دهيد!

 

 

 


یک شنبه 28 اسفند 1386برچسب:, :: 19 :: نويسنده : admin

لینک آزمون آنلاین خلبانی

 

لینک آزمون آنلاین خلبانی

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 65
بازدید هفته : 153
بازدید ماه : 580
بازدید کل : 1852944
تعداد مطالب : 63
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 2